Що таке Web 2.0 ?

Категорії статей: шо це таке ; 18.04.2010

У наявності безперечний факт нашого часу: люди прагнуть взаємодіяти з машинами і один з одним. Вони бажають отримувати різносторонню користь від Інтернету.

Народження Web 2.0 сталося, коли вебсайти почали відділяти форму від контента. Іншими словами, коли звичайний користувач дістав можливість додавати, редагувати або змінювати вміст вебсайту без якихось особливих знань HTML, мов програмування, на основі яких будуються вебсайти.

Що таке Web 2.0

Таким чином, Web 2.0 це щось типа системи організації користувачем контента вебсайту. Так як глядач телевізійного інтерактивного шоу бере участь своїм голосуванням в нім, так і простий користувач інтернету є невіддільною частиною Web 2.0. Це означає лише одне: Вам не треба вивчати, як це правильно і точно робиться, Вам треба лише брати участь в процесі. У онлайні віднині нема потреби бути технічно грамотним фахівцем, аби управляти блогом або Web 2.0 сайтом.

Ми можемо навчити машини (або комп'ютери) думати і щось виконувати за нас. Ми можемо навчити машини організувати контент без допомоги вебмайстра. І одного дня «навчена» думати, надалі вона організовуватиме і структуруватиме всю інформацію все швидше і швидше.

Швидкість, з якою вся інформація сортується і організовується, створює стрімке зростання кількості інформації, яка, врешті-решт, дає народження новим рівням доступу до інформації.

Тім О’Рейлі, один з ведучих і ярих прибічників Web 2.0, сказав із цього приводу: «Web 2.0 це безпрецедентна революція в комп'ютерній індустрії, вона є причиною зміни корінних концепцій інтернету і наше завдання тепер зрозуміти нові правила нової платформи, на якій будується весь Інтернет»

Саме Тім О’Рейлі був тим, хто винайшов термін Web 2.0 ще в далекому 2003-їм році, передбачаючи ще тоді прихід другого покоління онлайнових спільнот, які базуються на нових вебтехнологіях і є соціальними сервісами, покликаними об'єднувати всіх користувачів інтернету.

Хоча дехто може і дещо сплутатися в цих поняттях - «Web 2.0» і «2-е покоління вебспецифікацій» але суть цього явища залишається незмінною.

Фактично Web 2.0 торкнувся всіх частин Інтернету. Багато понять пішли з життя з появою Web 2.0, багато хто еволюціонував від статичного стану Web 1.0, але давайте коротко розглянемо основні з їх, згідно класифікації Тіма О’Рейлі:

- персональні вебсайти попереднього покоління помалу починають відмирати або трансформуватися: те, що неінтерактивне, то неминуче піде в минуле. Свідоцтвом тому стала просто епідемія появи блогів, дійсного обличчя нової концепції інтернету. Чи знаєте Ви, наприклад, що кожні шість хвилин в Рунеті відкривається один новий блог, а кожні три секунди новий запис або коментар. Отже, перше і основне: на зміну вебсайтам прийшли блоги.

- баннерна або статична реклама теж нестримно втрачає свою популярність. На зміну їй прийшла контекстна реклама на чолі з лідером цього напряму компанією Google. Якщо раніше, розмістивши один раз інформацію на своєму сайті, Ви не могли її змінити, то тепер з приходом контекстної реклами кожен користувач бачить лише ту інформацію, якою він цікавиться, схожу з тематики з тематикою вебсайта. Наприклад, якщо сайт інформує про фінансове планування, то системи контекстної реклами покажуть Вам рекламні оголошення, що стосуються грошових позик для особистих або ділових цілей. Але зараз, контекстна реклама вже йде далі: розробляються системи, які проаналізують всі сайти, які відвідав до цього користувач і покажуть рекламу саме на темі цих сайтів. Хай вони навіть будуть різні. Відзначимо друге: на зміну звичної статичної реклами прийшла контекстна реклама.

- якщо раніше основним показником діяльності вебсайта був такий показник, як показ сторінок, то тепер він успішно в рекламній діяльності (та і в маркетинговій теж) еволюціонував в плату за клік. І це резонно тому, що вже неважливо скільки чоловік побували на сторінках сайту, важлива кількість людей, які дійсно зацікавилися даною пропозицією. Тут же відзначимо третє: у рекламній і маркетинговій діяльності показник частоти перегляду сторінок замінився показником числа кліків.

Таким чином, ми досить упевнено можемо сказати: з приходом Web 2.0 стали думати машини, але при цьому задовольняючи зростаючі потреби людства і окремої людини.

По зовнішнім джерелам

Залишити коментар

Перепечатка любых материалов © 2013 без разрешения автора запрещена. | 2.54MB | 0.03Sec ad Google